Thursday, April 9, 2009

Awang nak pasang telinga- Utusan Meloya

DATUK Seri Najib Tun Razak akan mengumumkan senarai Kabinet hari ini.

Itulah saf terbaik untuk memacu kejayaan negara.

Sudah tentu Najib telah mengambil kira pelbagai perkara dalam melantik anggota Kabinetnya.

Bagi Awang, pokok pangkalnya ialah setiap parti komponen perlu melihat cermin, ukur prestasi dan peranan diri dalam pilihan raya umum lepas dan pilihan raya kecil yang baru berakhir.

Cuba bertanya diri sendiri, apakah peranan meraih sokongan pengundi daripada kaum yang diwakili sudah diperoleh dan kalau diperoleh apakah memadai?

Jangan sama sekali sekadar pandai mendesak sedangkan sumbangan tidak seberapa.

Awang – Pasang telinga.

Hahaha saf? Kalau ada saf, mesti ada imam. Najib boleh jadi Imam tak?hahaha Siapa pula bilal? Azalina atau Khir Toyo? hahaha Mestilah Samy Vellu. hahaha

Meraih sokongan dari kaum diwakili? hahaha Ini macam perli MCA dan MIC je. hahaha Woit! pilih menteri bukan sebab dia melayu, cina atau India la. Pilih menteri sebab dia layak! hahaha Kenapa menteri pengangkutan mesti dari MCA? Kenapa menteri pendidikan mesti dari kaum melayu? hahaha

Lihat cermin dulu? hahaha senang je rupanya nak jadi menteri. Tengok cermin dan ukur prestasi.hahaha Kalau Rosmah macam mana? Cermin mana muat. Nak ukur lilit nak guna apa?hahaha

Basuh Baju: Nak pasang telinga kat kedai mana? Berapa ringgit sejam? Ke ikut kilo?

1 comment:

Cob Nobbler said...

Kalau dia bisik kat aku,aku cepat-cepat lempang aku.

Kalau Maya Karin bisik kat aku baru aku dengar hahaha!