Monday, April 20, 2009

Kenapa kena jimat?

SULTAN PAHANG SERU RAKYAT BERJIMAT CERMAT- Utusan Meloya

KUANTAN 20 April — Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah menyeru rakyat supaya berjimat cermat dan berhemat dalam perbelanjaan harian serta berbelanja mengikut kemampuan ketika harga barangan naik mendadak ekoran kesan kemelesetan ekonomi global masa kini.

“Harga barangan yang mendadak naik dan pendapatan rakyat yang mengecil mendatangkan beban kepada rakyat, justeru beta menyeru semua rakyat supaya berjimat cermat,” titah baginda ketika merasmikan pembukaan Persidangan Pertama Penggal Kedua Dewan Undangan Negeri Pahang ke-12 di Wisma Sri Pahang di sini hari ini. - Bernama

COURT ORDERS PAHANG MB TO PAY RM63M TO LOGGING FIRM- Malaysian Insider

KUANTAN, April 20 — The High Court here today ordered the Pahang Mentri Besar to pay RM63mil to a logging firm for breach of contract.

Justice Abdul Halim Aman said his decision was not a matter of litigation but an enforcement of an earlier order the company had obtained following its successful suit against the state government.

6 comments:

Did said...

kahkahkah...
dgr la nasehat sultan wahai rakyat sekalian! jgn kamu hanya mendengar nasehat mamak soltan sahaja...

nami o fish said...

Hallo,tauke genting apa cita?
Hali-hali main judi,kalah panggil madey saja..

Woit,hutang Las Vegas pakai duit rakyat ke?

Jimat-cermat..hahaha..salah orang la yang bagi nasihat ni.Patut dia kena nasihatkan anak dia dulu..hahaha!!

FAM apa cita?Jersi Nike lagi ke?Kena la jimat cermat,lenkali beli jersi kat Jinjang je cukup.Kata jimat,kan?

Basuh Baju said...

did: yang kena dengar ialah MB pahang..hahaha

Nami: guna jersi bundle je.. duit 3 billion sejak Dunhill taja ntah apa ntha depa ni buat.. bola sepak tak ke mana pun.. yang aku nampak perubahan jersi nike yang tergantung kat mid valley..hahaha

FAM bila nak dinasihat? Oh, FAM tak payah dinasihat tapi presiden FAM tu.. tp siapa presiden FAM? hahaha

fahmi said...

kite je eh kne jimat?? mereka yg punya keistimewaan mcm2 smpai berpuloh jenis kter, umah mewah xpe.. boleh pulak ye??

Basuh Baju said...

Fahmi: itulah masalahnya. Bila dah terdesak, yang disuruh jimat ialah rakyat. ingat kita ni boros ke? nak cari rezeki pun sikit punya payah..

Did said...

kahkahkah...
aku betul2 panaz dgn MB nih.
RM63 juta woit! pastu suh rakyat berjimat. wat da heck*! kenapa rakyat pahang nih maseh buta? aku betul2 kecewa. Trima kasih orang kuantan kerana anda semua telah bangkit dari tidur. Daerah lain nih mungkin kerana sumber info hanya dari media arus BN je yg sampai. Patot la diorg risau jek nak majukan pendalaman...
aku kecewa, bro!

*kahkahkah*