Sunday, April 19, 2009

Jelajah Terengganu perjelas isu 10 ADUN- Berita Hairan

MARANG: Kelab Penyokong Kerajaan Negeri Terengganu akan menjelajah ke seluruh negeri ini untuk memberi penjelasan ketidakhadiran 10 wakil rakyat Barisan Nasional (BN) pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN), Selasa lalu.

Setiausahanya, Alias Abdullah, berkata penjelasan itu perlu dilakukan bagi mengelakkan kemarahan rakyat.

Hahaha nak naik basikal pulak keliling kampung.. macam-macam.. hahaha

Kali ni tak nak bangkitkan soal membazir pulak? hahaha Jelajah satu negeri mesti guna duit kan. Tak kan guna air liur je.hahaha

Nak jelajah-jelajah ni pastikan ada permit polis. Nanti kena tangkap masuk lokap..hahaha

Apalah susah sangat nak jelaskan kat rakyat. Ingat rakyat bodoh ke? Mana ada rakyat marah 10 ADUN tak pergi dewan. Ala, macam ponteng sekolah je. No big deal la bro. hahaha

10 ADUN ni tak datang sebab kena ugut bunuh. Tup tup menyorok kat bilik hotel ramai-ramai. hahaha Yang patut dijelaskan kepada rakyat ialah:

"APA YANG MEREKA BUAT BERAMAI-RAMAI DALAM SATU BILIK HOTEL ITU?"

9 comments:

nami o fish said...

Pesta parti yeehaa!hahahaha!

Aku ingatkan mende la dorang ni.Jelajah Terengganu cari orang miskin kan bagus.Cari orang yang masih makan siput rumput,yang makan belalang,bagi bantuan.

Ni sibuk perjelas isu,ingat dengan isu boleh makan ke?Roti tisu boleh la.

Marniyati said...

Jelajah, jangan tak jelajah...

Ajak sekali Media Prima ikut buat rakaman dokumentari, boleh letak tajuk: 'jalan-jalan cari pasal'...

mamai said...

jelayah terengganu sama macam jelajah malaysia hahahaha....udah la rakyaat dah bosan dengan gerombolan nie

Basuh Baju said...

Nami: sibuk nak perjelaskan.. apa susah, pergi je buat kenyataan kat utusan..ops, utusan ada lagi ke org baca? haha

daripada sibuk nak gi terangkan hal sebenar, baiklah pergi naikkan taraf kehidupan rakyat terengganu tu dulu.. neegeri kaya tapi masih ketinggalan.. aku tak fahamlah nape bebal sgt pemimpin UMNO kat sana..

makan roti tisu banyak sgt kot? ops,hahaha

Basuh Baju said...

marni: ajak RTM lagi best..hahaha

mamai: bila jelajah ni la yang buatkan mereka menjajah kita..haha

Seladang said...

Selalunya lanun kalau duduk satu bilik dia akan memikirkan kapal mana nak dirompak. Mungkin mereka nak rompak kerusi menteri besar.

fahmi said...

huhuh lawak2... ni kes x pueh ati dr taun pas agy ni... x yah perjelas pun sume org tau..

Did said...

nak jelas atau nak jeles?
kahkahkah!
ooo...ganu kite!
penyu pong doh tanok lepak ganu weh!

Basuh Baju said...

seladang: nak rompak kerusi? bukanlah. rompak kerusi mana kaya.. nak rompak hasil minyak rakyat ganu..hahaha

fahmi: dah dia degil nak gi wat jelajah jugak.. adoi ai..

Did: penyu pun nak jadi MB gak ar! hahaha