Sunday, April 19, 2009

Henti jaja sentimen perkauman- Utusan Meloya

BUKIT MERTAJAM 18 April – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Jaya, Datuk Arif Shah Omar Shah mahu pembangkang berhenti menjaja sentimen perkauman sebagai bahan kempen terutama pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti nanti.

Arif Shah berkata, ‘permainan’ seperti itu akan hanya membangkitkan perasaan benci-membenci antara satu kaum dengan satu kaum yang lain.

Gila berani mamat ni perli pembangkang. hahaha Tau tak siapa jadi pembangkang di Pulau Pinang? UMNO ke MIC? hahaha

Cayalah! Akhirnya mengaku juga UMNO mainkan sentimen perkauman. hahaha Terima kasih Utusan kerana hari ini menyiarkan berita yang betul. Ini barulah berita. hahaha

Utusan mainkan sentimen perkauman tak? hahaha

5 comments:

nami o fish said...

Arif,betul kata lu tu beb.Pembangkang ni,janganlah asyik main isu perkauman.

Kerajaan negeri nak tadbir pun susah,kan kan kan?

Eh,bukan lu ke ketua pembangkang kat Penang?hahaha!lu cakap sape ni Arif?

Marniyati said...

Menepuk air di dulang, terpercik ke muka sendiri (penyokong ppsmi yang tidak faham maksud peribahasa ini, sila buka kamus peribahasa edisi terkini terbitan DBP)...

Basuh Baju said...

nami: ketua pembangkang ialah azhar.. :)

aku rasa arif ni dah keliru la mana satu kerjaan mana satu pembangkang.. mgkn sbb kalah teruk lawan anwar kat permaatang pauh kot hari tu..haha

marni: tepuk dulang tu tak baca bismilah kot. tu yg terpercik di muka..haha

fahmi said...

assalamualaikum.. eh eh ade lagi dia ni.. igt dh ilang sejak kalah dulu.. pandai dh bagi nasihat.. dulu kome perintah elok bebeno ke.. yo yo or je..

muraisenja said...

apa maknanya pembangkang? sama macam pekember ker.... x berapa nak faham pulok