Tuesday, April 14, 2009

Ini bukan bodoh sombong tapi bebal bangang

PEMBANGKANG TERUS BERKHAYAL- Utusan Meloya

PERKATAAN asal bagi 'bayangan' ialah bayang-bayang. Kalau kita menggunakan istilah 'membayangkan' pula ia berkaitan dengan fikiran. Dua perkataan ini berkaitan dengan Khayalan.

Mungkin inilah sindrom yang dihadapi oleh pakatan pembangkang yang diketuai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Terbaru, Ahli Parlimen Permatang Pauh itu menyatakan bahawa mereka akan mewujudkan Kabinet bayangan, kononnya sebagai saingan kepada Kabinet Rakyat yang ditubuhkan oleh Barisan Nasional (BN).

Dia hanya boleh membayangkan tetapi realitinya tiada.

Oleh itu tidak perlulah mana-mana pihak berasa gundah gulana dengan khayalan terbaru Anwar berhubung Kabinet bayangan berkenaan. Anwar boleh membariskan berapa banyak pun bentuk anggota kabinetnya, tetapi hakikatnya yang memerintah negara sekarang ialah kerajaan Barisan Nasional (BN).

Perkataan BODOH sama ertinya dengan BEBAL. Kalau kita guna BANGANG pun boleh juga. Tidak kisahlah bodoh, bebal atau bangang tetapi kalau dah bodoh, bebal dan bangang menulis, inilah jadinya. hahahaha

Inilah sindrom penulis ini.hahaha

Mamat ni tak faham apa itu kabinet bayangan. hahaha lepas tu tulis pasal kabinet bayangan. hahaha

Memanglah kabinet bayangan tidak ada kuasa sebab itu dipanggil bayangan je.hahaha Memanglah kabinet bayangan untuk menyaingi kabinet betul. Supaya rakyat dapat tengok siapa lagi bijak. hahaha

Memanglah BN yang berkuasa sekarang. Sebab tu Anwar nak tubuh Kabinet bayangan je. Kalau Pakatan yang memerintah, mesti Anwar dah buat kabinet betul. hahaha

Apa punya mangkok Utusan ni. Agaknya dalam hidup ini pernah dengar kabinet dan kabinet dapur je kot. hahaha

Eh? Sejak bila ada kabinet rakyat? Ini kabinet baru ke? Mana beli? Ikea? Tesco? hahaha

Lain kali banyakkan membaca. Kalau tidak tahu, buat cara tak tahu. Jangan jadi bodoh, bebal dan bangang. hahahaha

Untuk mengetahui apa itu kabinet bayangan sila klik sini

5 comments:

Mamai said...

mereka lupa bahawa mimpi ada kalanya menjadi kenyataan....dari berkhayal kita boleh menjelmakan sesuatu yang realiti.....begitu juga dengan mamai...huhuhu tak gitu basuh baju

Basuh Baju said...

betul mamai. mula2 mimpi dulu.haha

orang baru nak mimpi pun BN dah takut..kui3

Seladang said...

Lebih baik kamu rujuk dan perkatakan buku komik Doremon dari Utusan Meloya tu! Orang Melayu pun dah mula tak nakkan Utusan Melayu dan Utusan Malaysia!

nami o fish said...

Dorang takut dengan kabinet bayangan tu,mereka takut dengan bayang-bayang sendiri..

Ala,bayang je,apa nak takut?haha!

Kat Perancis dipanggil cabinet pantome,literally bermaksud kabinet hantu.Lagi ganas bunyiknya,takde pun dorang takut.

ni baru bayang dah takut.

Basuh Baju said...

kalau guna kabinet hantu-lagilah seram. nanti orang kata kabinet hantu altantuya pulak..hahaha