Thursday, April 1, 2010

April Fool?


Sudah 3 minggu Parlimen bersidang. Apa perkara baru yang kita dapat lihat?

Tiada.

Macam biasa, ahli parlimen kita lagi gemar mendedahkan perkara yang tidak penting daripada mendedahkan masalah rakyat.

Parlimen untuk apa? Untuk tunjukkan pihak di seberang lebih buruk sebab ada link dengan Israel atau tempat untuk mendedahkan pihak sini lebih kotor kerana gila kuasa nak jadi PM?

Atau tempat untuk menipu rakyat dengan tidak menjalankan tugas?

Atau tempat untuk menggubal undang-undang demi kesejahteraan rakyat?

7 comments:

yusuf mujahidin ™ said...

salam bb

ahli parlimen dh tk mainkn peranannya..dorg lupe agknya sebb dorg dipilih..

wakil rakyat adlh kuli rakyat..tp skrg wakil rakyat nk jln ats karpet merah je..dtg hi-tea...rasmi itu ini...

kita slh pilih atau ini yg kita semua nk kn dr mula sbnrnya?

pdn muka kita..

p/s

aku rs parlimen tk lg relevan..aduan rakyat dn bersamamu lg dekat dihati rakyat

Besi Karat said...

aku tgk parlimen tu dah macam mahkamah.tekak sana sini ntah pape.tunggu hakim nak bagi keputusan ja.

Mr. Shcomey™ said...

dah kata. dua2 tak boleh harap. dua kali lima je!

Aishah Jamal said...

Salam,

Parlimen dah jadi macam pentas untuk 'mempopularkan" diri. Alahai...

endiem said...

negara dah tak de isu penting untuk dibincangkan.

Riise said...

tiada yang baru dapat dilihat? sebab orang yang sama masih berkuasa. itulah sebabnya.

dua-dua pihak bebal. X yang berkuasa tak nak terima usul Y. Y pula bila usul ditolak, gaduh mulut ngan Y pastu keluar dewan. ha cantik la tu perangai. tu je yang terjadi kat parlimen.

tu ok lagi. haritu aku tengok masa Zahrain ke ape nama cerita pasal pelan 16 Sept, ramai pula MP buat bunyi-bunyi binatang. apekehal. gila malu undi binatang masuk parlimen.

Basuh Baju said...

riise: itulah sama. jadi yg ptg kita kena tukar orang yg mnewakili kita. tak semestinya berlandaskan parti. tak gitu?hehe

ps: yg bersidang kat perak pun dah pandai bawak masuk kad tulis perkataan macam2..kelakar2..haha