Thursday, July 9, 2009

Lipat Baju

(Untuk 2-3 hari ini, Basuh Baju akan berpuasa daripada menulis hal politik. Saje ubah selera. Gua pun manusia normal juga. Ada hari nak berlawak jugak.)

------------------------------------------------------------------------------------------------

Sedang gua melipat-lipat baju untuk berkemas pulang ke rumah, datang seorang makhluk Tuhan yang tidak sexy menegur gua.

" Ai, lipat baju ke bang? "

" Iyelah...lipat baju.." Gua jawab acuh tak acuh.

" Kenapa lu lipat? Sumbat je kan senang."

" Lipatlah baru elok. Kasi cantik sikit.. tak gitu? " Gua senyum. Ada unsur sarkastik di situ.

" Tapi ada benda yang kalau dillipat tak cantik tau.. Buruk lagi adalah..."

" Amende?"




" Perut yang berlipat...."




Nota kaki: dah dah. Jangan nak pegang perut lak bila baca ni. Bawak-bawaklah bersenam. Asyik berblogging je. :p

21 comments:

mamai said...

lipat baju nak kena ada kesabaran...
nak buang lipat perut pun nak kena ada kesabaran

DIK AN said...

Lu lipat spender? Gua dah try. 2-3 hari pasti akan bergulung2 jugak dalam almari.

Did said...

bukan senang nak lipat perut brader...gua dah lipat perut selama 23 thn! baru nampak kemas dan tersusun. kahkahkah!

lalink7 said...

haha..
betul2..puase kejap la dari politikus duniawi nie..
tak lari gunung di kejar..
cam tetau je aku skang tengah berkobar-kobar bersukan..
yeyy..
mari bersukan..berjogging..

*PPSMI--2012? takde entri ke? hoho..

DilOt said...

" Perut yang berlipat...." ...adoi...xleh tahan...

sharamli said...

perut yang dilipat..
xsma dgn perut yg berlipat k0t..

sharamli said...

dik an:
spender bgulung slalunya yg dilucut dari kaki...xbas0h terus mas0k almari?peng0t0r bt0l..

SYAFIQASALIM said...

adakah ini entri tentang perut ko sendiri?

terlalu asyik berblogging sampai perrut berlipat ke?

haha

a kl citizen said...

pandai ya lipat baju...?
betauah la bini...

nami o fish said...

Haha..hari2 basuh baju bilanya nak lipat kan?haha!

Beb,doakan keselamatan aku dalam penerbangan besok beb.

Fa-T said...

lawak terhamat... gelak aku sambil menggaru tapak kaki untuk menambah nikmat....
ahaha tergelak aku...

sis_nita said...

haha!
bagus..
meh kita bersenam..

sis_nita said...
This comment has been removed by the author.
api said...

bkn snang perut ni d'lipat......
lalalala...

azhar said...

lipat perut ok...

tapi kalau perit berlipat..

paham2 aje la..

Basuh Baju said...

Satu peringatan: Basuh Baju seorang yg sasa dan tidak berlipat perutnya..haha

reek said...

Please write sumthin in support of our future Prime Minister, Lim Guang Eng.

and please suppurt anwar Ib this coming 15.

Down to ketuanan Melayu and i's component.

reek

Blogger Ini Tidak Mahu Dikenali said...

ingat2

cahaya said...

perut?

sate perut juge menyumbg kepada perut yg ber lipat. hehehe.. ;)

cahaya said...

perut?

sate perut juge menyumbg kepada perut yg ber lipat. hehehe.. ;)

SYAFIQASALIM said...

kahkah..
basuh baju sasa?