Monday, May 25, 2009

Idola Anak Muda Telah Sampai


HAFIZ DAPAT SURAT KM SARAWAK- Berita Hairan

KUCHING: "Jadilah ikon dan contoh yang baik kepada golongan belia." Itulah antara nasihat Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, kepada juara Akademi Fantasia 7 (AF7), Mohd Hafiz Mohd Suip, 19.

Hafiz begitu terharu kerana bakatnya turut mendapat penghargaan daripada Ketua Menteri sendiri dan beliau turut membaca surat berkenaan di hadapan peminatnya setibanya di LTAK.

Ada RESPON wahai anak-anak muda?

16 comments:

Bean Jinai said...

kalau gua dapat dia ni.. tarik rambut, sepak tulang keteng, cedok perut, kasi tapak kaki kat muka.ikat kat pokok kelapa, baling bom. amacam..??

PenagihAyamGoreng said...

errrr......

Marniyati said...

Ini idola yang sangat berbahaya. Letupkan guna C4.

kuSut said...

artis???
ikon golonga belia???
dia ada bakat jd penghibur...
dia menang kerana undian sms...
itu suda cukup...
nak djadikn ikon, rasanya x perlu la dn mmg x tcapai dek akalmu...ahaha

fahmi said...

dia menang, bagus. dia nyanyi sedap, bagus.. tp utk dijadikan ikon? kurang sesuai.. sebab dia hanya menggalakkan belia utk menjadi penyanyi/penghibur yg berjaya.. belia2 akan terus memuja beliau, lupa nk study atau ambil berat hal2 lain yg jauh lebih penting spt halehwal semasa sebab suara dia nyanyi sedap?? aiyoh...

kakakweasley said...

kalau dia teruskan pelajaran dia ok kot.kalau lepas ni berenti belajar atau tukar course muzik,entahlah.

mamai said...

idola fantasi.........hai anak muda ini ajer yang kau mampu

nami o fish said...

hahahahaa...
aku dah tak boleh kata apa dah.

hahahaha!

penyembahan berhala kapitalis dah bermula.

idol=bermaksud berhala.

Basuh Baju said...

Been Jinai: gila ganas lu brader..nanges gua kalau gua hafiz.haha

penagihayam: oooooo

marni: nak jadi rosmah ka? haha

kusut: dia menang AF ke AP ke itu dia punya pasal la kan..tp nak jadikan ikon belia? haha

fahmi: suara dia sedap ke? menyanyi tak salah. tpi memjua tak patut..

najwa hazirah halmi said...

idola???
xpayah!!!!

Asreef Armagan said...

baik aku jadikan Stephen Chow ikon kegemaran aku...hehe...
die main bola sepak pun power...
budak-budak AF tu setakat nyanyi lagu wonderpets bolehla...lalala
baik aku cari hala tuju yang lebih baik...

fahmi said...

mmg sdap, klu x sdap, mcmana leh mnang kan? cume bile dh minat lebih2 mngalahkan bnde2 lain.. itu silap la.. cume budak2 muda ni slalu mudah tpengaruh dgn artis2 kite.. skali dia buat pelik2, rmai yg mengikut.. x ke naya dibuatnye..
p/s org tua pun ade gak buat pelik2, tp dicover sebaik mungkin..

Auni Najwa said...

Masa ni terlalu banyak realiti shows di Malaysia, maka terlalu ramai kanak-kanak dan remaja yang nak jadi entertainer..dalam banyak kes, ibu bapa bagi restu. Kali ni menteri yang galakkan??? runtuh tamadun kita kalau semua mahu berhibur, menghiburkan dan dihibur..ku tak rela

Basuh Baju said...

najwa: kenapa tak payah? hahaha

asreef: kenapa stephen chow? kenapa tak stpehen hawking?hhahaha

fahmi: pelik kan mengapa artis ni diangkat begitu rupa? hilang kasut pon masuk paper..kadang2 aku fikir artis dan ahli politik ni sama je..haha

auni: manusia kan suka hiburan. berhibur tiada salahnya..so cmne? haha

bubblylicious said...

da2 la 2 wt rncangan nyanyi2 kt msia ni...bjik mte ak da nek tjojol da..mn e x nye ble bkak tv je asek2 rncangan nyanyi..buuuuuu...boringggg....

Aku said...

Bodoh la menteri mana yg nk artis nih dijadikan idola..Satu idola jer yg ada kt muka bumi nih...Takde yg lain..apetah lagi artis, jauh panggang dari api la..Huh..Dunia dh semakin tua...