Sunday, May 3, 2009

Hanya 5000 boleh iring- mStar

PETALING JAYA: Dalam usaha mengawal persekitaran luar kawalan pada hari penamaan calon, parti-parti politik yang bertanding 'dilarang' membawa penyokong mengiringi calon tidak lebih daripada 5,000 orang.

Pendekatan itu akan dikuatkuasakan semasa pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, Pulau Pinang bulan ini.

Satu pertanyaan: Nak kira penyokong macam mana nanti? Buat tol? atau pagar?

7 comments:

nami o fish said...

Takut yang berbaris tak sampai 500 je nanti,nanti buat peraturan 'hanya 500 boleh iring'.

SPR,kita Stalinisasikan Malaysia ni je,senang.Tak payah rakyat ambik cuti hari mengundi.Tak payah beratur-beratur mengundi.

Bagi je BN pegang sampai tua.Lepas tu janganlah mengaku mendabik dada 'kita adalah negara paling demokratik di dunia' - statement Nordin Kardi.

Ikhtilaf said...

haha.. bwat tol.. idea lu mmg best.. samy idop g ke skang?..

Did said...

kahkahkah!

ini leceh brader...kahkahkah!

Dari Jalan Kopi said...

spr akan kira satu persatu. nordin kardi akan buat pengesahan jumlah.

kahkahkah.

betul-betul leceh la brader!!

Marniyati said...

Uikss, ramainya! 5000 orang? Biar benar?

Errr, bukankah semasa Perhimpunan Aman Bantah PPSMI dulu media kata 5000 orang telah menyertai perhimpunan? Ramai tau 5000 orang dalam gambar semasa perhimpunan tu..

Biar betul ni.. Kita salah baca atau media salah kira? Hahahaaa...

Basuh Baju said...

nami: xpon limitkan yg bertanding sorg je. siapa cepat dia dapat.haha

ikhtilaf: wat tol pastu tambah skali touch n go..haha

did: ini bukan takat leceh. ini bodoh.haha

dari jalan kopi: nordin kardi tau kira x? ke guna kalkulator sainstifik?haha

marni: btl tu. kalau 5000 yg bolleh dtg, mknanya satu dataran meredeka hingga ke masjid negara ar kan..haha

fahmi said...

undang2 apa ini?? kata Malaysia negara mengamalkan demokrasi, bukan undang2 yg lain... tp gayanya mcm demokrasi semakin menipis.. apa mcm ini?? naya2..