Tuesday, May 19, 2009

Bagaimana Orang Kita Berfikir Lagi

NAJIB CABAR MINDA BELIA- Utusan Meloya

PUTRAJAYA 18 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak mahu rakyat Malaysia terutama golongan muda, mencabar minda mereka supaya mampu melakukan sesuatu pencapaian luar biasa dalam pelbagai bidang yang diceburi.

ZAHRA SAHUT CABARAN- Utusan Meloya


PUTRAJAYA 18 Mei - Perenang muda, Zahra Masoumah Abdul Halim, 18, akan menyahut cabaran menyeberangi Selat Inggeris sejauh 34 hingga 37 kilometer (km) dalam misinya menjadi perenang wanita Islam pertama berjaya melepasi selat yang sejuk dan berarus deras itu pada 2 hingga 6 Julai ini.

Usahanya mendapat sokongan padu Perdana Menteri.

Dalam pada itu pada majlis tersebut, Najib yang juga penaung kepada ekspedisi tersebut menerima tajaan berjumlah kira-kira RM160,000 daripada pelbagai pihak.

Basuh Baju hanya ingin bertanya- Buat benda ni untuk apa? Apa kata pelayar sekalian? Ada cadangan? Mari Berdiskusi lagi!

15 comments:

Anonymous said...

Ini semua adalah show...
Ini adalah cover-up issue² hangat tertentu...
Ini adalah bersifat sementara...

Kite lihat apa akan terjadi...
Kalo jadi berenang & berjaya...nak bagi gelaran Datuk lagi ka ?

aku dah muak & gelak besar baca benda² mcm ni

- gOTh -

Ikhtilaf said...

Satu cara membazirkan wang rakyat.

hai said...

Bukan takat membazir wang rakyat juga satu cara mengejar glamour dan publisiti murahan....Satu Malaysia dah tau!Satu Malaysia meloya!

Dari Jalan Kopi said...

brader!!
sama macam naek angkasa maen gasing.

buatlah apa saja asalkan baek

Blogger Ini Tidak Mahu Dikenali said...

Aku pernah basuh baju atas kapal terbang. Rasanya tak der lagi kot orang buat!

Boleh masuk buku rekod?

Kah kah kah

nami o fish said...

Hahaha...
kan aku dah cakap.
Pasni mesti ada sponsor.

Radzi,aku rasa kita ni dah banyak jangka benda-benda yang kita dah cakap dalam blog kita.

Aku tergelak-gelak bila dengar ada orang sponsor RM160,000 untuk seorang minah Islam pertama seberang selat Inggeris.

Semuanya nak pertama.

Besok kalau aku nak berenang kat Selat Inggeris aku akan declare "Jawa Malaysia yang study kat USM pertama yang berenang kat Selat Inggeris".

fahmi said...

hahaha bro nami, klu ade sponsor x salah buat begitu... anyway ini satu lagi escapism atau apa yg mr BB terangkan terdahulu utk mengalih perhatian org ramai dr sesuatu isu penting.. jd rakyat akan kurang bercerita isu itu tp cerita pule pasal ini... heheh.. klu nk buat duit lebih, silalah cipta lagu 1Msia anto kat rtm.. dpt hadiah lumayan woo... mungkin x kalah dgn tajaan utk cik Zahra kite ni, harap berjayalah dia dlm misi itu... tp kesian dipergunakan oleh pemimpin2...

Marniyati said...

Alangkah bagusnya jika RM160 ribu itu disalurkan kepada mereka yang lebih berhak. Pelajar kita di luar bandar yang belajar dengan 1001 kesusahan, hendak beli buku rujukan pun tidak ada duit. Jangan tipu kata tidak ada golongan pelajar sebegini, itu yang di pedalaman Sabah & Sarawak itu siapa?

Did said...

leceh betul lah.
rekod itu perlu.
pecah rekod juga perlu.
tapi yang perlu dikemudiankan utk yang penting.

apa yang penting?
kerjasama...
(lagu wonderpets)

*maaf kerana melalut...

p/s: sila dahulukan yang penting...

kuSut said...

najib cabar minda belia???
ahahaha...
belia da cukup hebat da...
x pyah nak cabar...
pe kata belia cabar minda najib plak...x payah konteks global...cukup stkat jayakan 1malaysia tu...

Basuh Baju said...

anonymous: dah macam pakej pulak kan. pas dapat tajaan, dapat datuk pulak..haha

ikhtilaf: kalau guna duit rakyatla kan. kalau dia guna duit tajaan syarikat, nak wat camne..

hai: biasalah. manusia mana tak nak publsiiti. tak salah pun. tp yg penting macam mana cara nak dapatkannya.

dari jalan kopi: hahaha

blogger: wow! biar betul?

nami: mesti akan cuba jugak kan fikir, apa yg pertama. kalau tak dapat jadi perempuan pertama, akan tgk Islam pertama. kalau tak dapat jugak, akan jadi termuda pertama..hahaha

fahmi: yg peliknya, macam mana benda2 ni nak bagi manfaat kepada negara? ingat org luar negara heran ke kita boleh renanggi selat inggeris?

marni: itu masalah sektor korporat kita. patutnya pandai2lah salurkan duit utk kebajikan..

Basuh Baju said...

did: itu yg aku timbulkan isu ni.. cipta rekod, ciptalah..tp utk apa rekod2 ni? rakyat kita mudah sgt bersorak rekod2 bodoh ni. tu belum tgk yg buat bendera terpanjangla, kek tertinggila.. adoi ai..

yg penting bukan kerjasama..haha yg penting mcam mana benda2 ni memberi manfaat kpd kita dan negara.. harumkan nama negara? hahaha kau rasa org kesah ke?

kusut: bila belia bagi pandangan kritik kerjaan sikit, dah dikata pro-pembangkang.. tapi cabar bukan main..

fadhlah said...

Salam,

Lebih elok cabar selat inggeris dari cari salah orang,

idea tak laku,

baik basuh baju.

idea BUDAK19 tahun.

Belajarlah dulu baru tegur orang!

Anonymous said...

da cuak dgn sume tu...wat pa nk g berenang sgala..bgs duk wat yg lg bfaedah..buang duit jer la..

bubblylicious said...

ala bese r 2...

cipte record then nk nekkan name msia ..standard r 2..then kjaan pown ngn bebeso hati nye taje r dier...then if bjaye dptla title...