Wednesday, April 29, 2009

UMNO bakal berubah?

KELAB VETERAN UMNO MOHON SAYAP KEEMPAT

KUALA LUMPUR 29 April – Kelab Veteran UMNO yang bermesyuarat hari ini memutuskan untuk memohon status sayap keempat parti itu. - Utusan Meloya

Hahaha cuba teka siapa akan jadi ketua kelab veteran ni?

Tak habis-habis nak tuakan negara ini. Cukuplah dulu masa muda-muda dah tadbir negara. Hidup ini bukan untuk orang tua sahaja. Kami orang muda juga mahu hidup.

Nanti bila dah jadi sayap, nak mintak jawatan menteri pulak. Tengok-tengok dapat Menteri Belia dan Sukan.. hahahaha

10 comments:

nami o fish said...

sayap bayi - baru lahir hingga 1 tahun.

sayap baru merangkak - 1 tahun hingga 3 tahun.

sayap baru mengeja - 3 tahun sampai 6 tahun.

sayap sekolah rendah - 7 tahun sampai 12 tahun.

sayap sekolah menengah - 13 tahun sampai 17 tahun.

sayap putera - 18 sampai 21 tahun.

sayap pemuda - 21 sampai 40 tahun.

sayap biasa - 40 hingga 70 tahun.

sayap veteran - 70 tahun ke atas.

Bayangkan semua nak jadi menteri,MCA MIC nak jadi apa?

bukit teluk sera said...

nanti diorang rekalah kementerian baru yg sesuai, seperti.. kementerian warga emas. :D

Basuh Baju said...

hahahaha nami ko buat kelakar baik punya..haha

kementerian warga emas? hmmm warga yang banyak emas kah? tak boleh, nanti kena rompak je..haha

fahmi said...

assalamualaikum, byk sayap kite eh mr nami.. benar & ade unsur lawak... kelakar pule bile berita ni keluar... dh jd veteran masih nk bersayap2.. dulu kan mesti dh ade power2 nih.. masih nk gak lagi.. Menteri Belia & Sukan?? hahaha sedor2lah ye..buatlah sayap ke, kepak ke, UMNO tetap UMNO..x akan berubah... bagi aku, Umm....NO!!!!

Kunang-Kunang said...

Baru peringkat cadangan bro. Apa salahnya meminta. Itulah namanya rundingan. Yang meminta menang yang dipinta pun menang.

Lupa pulak. Dalam PAS golongan tua (ulama) nak kena basuh baju dengan golongan muda (erdogan)

Dari Jalan Kopi said...

kahkahkah. nk dapat jadi ketua sayap veteran ni bolih pakai duit.

pakai duit kena mintak perojek.
kahkahkah.

adoyai!! setiap gerakan pembaharuan adalah dari anak muda

gerakan pembaharuan tanpa anak muda adalah satu gerakan yang gagal

sama saperti nak tembak ayam hutan tapi peluru tak ada.

ini betul2 kerja bodoh.

Dari Jalan Kopi said...

penambahan!!

sayap? apa sayap sayap?
nak jadi burung?

jgn jadi bodoh! dari jd burung baik jadi orang

Marniyati said...

Bagus la kalau ada sayap baru khas untuk veteran. Lepas tu jadikan ahli sayap baru ni sebagai penasihat dalam semua kementerian (tidak boleh beri satu kementerian pada mereka, nanti penguasaan tidak sama rata, tidak adil). Paling penting, ketua kepada sayap baru ini automatik dilantik sebagai penasihat PM.

Walaupun mungkin situasi ini sudah terjadi sekarang, tetapi ia tidak rasmi dan penasihat ini tidak ada gaji. Kalau ada sayap, ada jawatan, barulah ada gaji, bukan begitu?

Gila kuasa!

bubblylicious said...

hayya...
bpe bnyk nk psag sayap da..

Did said...

gua ingat pasang spoiler lagi kool dan groovy la bro.
sayap dan tak stylo skarang...
kahkahkah!