Monday, April 13, 2009

Pengundi makan dakyah PAS, DAP- Berita Hairan

KUALA LUMPUR: Menteri Besar Perak, Datuk Zambry Abdul Kadir, berkata kemenangan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin kerana mendapat sokongan pengundi Cina yang terpedaya dan terpengaruh dengan dakyah Pas dan DAP.

“Sokongan besar yang diperoleh di kawasan pengundi Cina membuktikan Pas dijadikan boneka oleh DAP. " katanya dalam temu bual dengan Berita Harian, di sini semalam.

Hahahaha ini ke badan bebas yang nak kaji kekalahan tu?hahaha Satu pandangan yang maaaassssyyyyuuuukkkk...hahaha

Dari dulu asyik cakap 'termakan dakyah Pembangkang.' hahaha Nak tunjukkan pembangkang ni jahat. BN tu tak ada dakyah ke?hahaha Dalam politik memanglah berdakyah. Ada yang guna dakyah agama, ada yang guna perkauman. hahaha

Macam mana kaum cina dan india tak tolak BN. Depan melayu pergi cakap melayu perlu bersatu takut nanti Cina nak ambik alih. Siapa sokong cina, dia pengkhianat dan boneka. hahaha

Tup tup depan Cina pulak kata semua kaum diberi layanan yang adil. Nak takutkan lagi, pergi mainkan isu hudud. hahaha Ini taktik lama lah- Pecah dan Perintah. hahaha Tak kan tu pun tak faham lagi?

Ini penyelesaian atau tak selesai-selesai?

2 comments:

Cob Nobbler said...

Dakyah ke ape,sukatilah.Orang yang mengundi,apasal nak marah-marah orang pulak?

Weh,George W Bush tu pun tak marah orang undi Obama la..tolonglah matang sikit!Sukati la orang nak undi apa,nak makan dakyah ke,dakwah ke,dakwat ke..

Makan dakyah lebih baik daripada makan rasuah!

Basuh Baju said...

betul2..makan dakyah tak rugikan sesape pun..makan rasuah rugikan rakyat..haha