Saturday, April 18, 2009

Lepas kotak, topi keledar pulak.

JPJ KAJI TINDAKAN PENGGUNAAN TOPI KELEDAR TANPA SIRIM- Berita Hairan

KUALA LUMPUR: Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan mengkaji bentuk tindakan yang boleh diambil terhadap pengguna motosikal yang gagal mematuhi peraturan memakai topi keledar berlabel Sirim, kata Pengarah Penguatkuasaan JPJ, Salim Parlan.

" Pengguna motosikal sepatutnya mempunyai kesedaran terhadap undang-undang yang mewajibkan memakai topi keledar sirim. Tapi kita tak akan saman kerana undang-undang ini masih baru," katanya.

Ini satu lagi cara nak buat duit melalui undang-undang. hahaha

Hari tu pasal kotak ikan. Sekarang pasal topi keledar pulak.hahaha Tak habis-habis nak menyusahkan orang ramai.

Bayangkan, ada beratus ribu orang pakai topi keledar. Tiba-tiba kena beli topi keledar cop sirim. Tak pakai topi ni, kena saman. Dapat bayangkan tak berapa banyak untung kalau kita jadi syarikat pengeluar topi keledar cop sirim? hahaha

Macam-macam. Lepas ni seluar dalam pun nak cop sirim. Nasib baik pakai boxer. hahaha

3 comments:

fahmi said...

assalamualaikum... topi sirim la pulak.. klu barang2 elektrik tu adela logiknya.. tp bile topi pun kne, pelikla pulok.. mcm ade konspirasi... sumting fishy is going on...

nami o fish said...

Macam ni la,mula2 tali pinggang keledar diwajibkan pasang,lepas tu topi keledar.

Beb,kalau nak accident,accident jugak.Kau accident macam Ayarton Senna,walaupun helmet tu berharga US10,000 tapi kalau nak mati tu,mati jugak.

Mati itu bukan terletak kat cop Sirim beb.

Basuh Baju said...

fahmi: W'salam. konon2nya ikut kata mereka topi keledar cop sirim mampu meningkatkan keselamatan.. masalahnya punca kemalangan ni sebab topi keledar ke? macam aku cakap sebelum ni, nak atasi masalah kemalangan ni tak susah. kurangkan je la penggunaan kereta. bila tak banyak kereta, tak banyaklah kemalangan..

Nami: Mungkin ada cop sirim dapat masuk syurga? :p