Wednesday, April 1, 2009

Anak jawa melancong sampai RM2 juta- Malaysiakini

SHAH ALAM, April 1 - Selangor investment arm Perbadanan Nasional Selangor Berhad (PNSB) paid a total of RM1.85 million for former Selangor Menter Besar Datuk Seri Mohd Khir Toyo's Disney tours to both Paris and Orlando in the United States.

The trip to Euro Disney was from 26th till 30th December 2004.

Khir and his delegates first went to Morocco and then had a five day transit in Dubai before going to Paris at a cost of RM416, 863.

The official delegation spent a total of RM416,000 and a team which went to make arrangements for the trip spent RM366,000.

Khir's second Disney trip was to Orlando from 23rd December 2007 to 1st January 2008, costing RM646, 841.

The delegates were also given an additional USD30,000 "pocket money" and therefore the total expenses for the trip amounted to RM750,000.

The state government paid RM336,531 first class tickets for airfare to Orlando and Honolulu while RM305,800 was spent on accommodations with Khir's suite in Orlando costing RM110,000.

The revelations were made today by PNSB chief executive officer Khairiyah Abu Hassan during an inquiry conducted by the state's Special Select Committee on Competence, Accountability and Transparency (Selcat).

hahaha nasib baik kalah Ketua Pemuda hari tu. hahaha

Woit! Nak tengok tikus kat disneyland pun suruh rakyat bayar ke? hahaha

Penyapu hari tu mana pergi? hahaha

7 comments:

nami o fish said...

Beb,
aku pun jawa gak.
melancong pun duduk hotel xde bintang,longkang busuk punya hotel je.

hahaha!

Basuh Baju said...

haha bukan kutuk jawa ye..

tapi mamat jawa toyo ni mmg kurang ajar. senag2 rembat 2 juta gi disneyland. kali ni brpe byk rumah kos rendah boleh bina? haha

Marniyati said...

Sentap juga la, sebab saya pun Jawa juga. Hahahaa..

Sekadar ingin memberitahu tuan rumah, semua penyapu sudah disorokkan, dengan harapan badi penyapu tersebut boleh dihilangkan. Eh, berapa lama masa yang diperlukan untuk menghilangkan badi ya?

Basuh Baju said...

badi utk sape? utk khir toyo atau utk rakyat sbb khir toyo rembat penyapu? hehe

maaf kalau terasa..

Enche' Eyezoodean said...

sbb dia ni...
malu org jawa semalaysia..
hahhahaha...

Marniyati said...

Haih, badi untuk dia la. Sebab itulah dia gagal menjawat jawatan Ketua Pemuda... kot...

Rasanya semua orang Jawa memang bengang dengan Dr. Khir Toyo ni. Memalukan. Mencemar nama baik. Terasa seperti tidak mahu mengaku dia ni orang Jawa, hehe..

Tidak perlu Encik basuhbaju minta maaf, memang dia ni yang hampehs..

bubblylicious said...

Cisss!!..
Toyo mmg mmlukn org jawe...
ak sbgi org jawe nih pown dpt mlu gk tw..talak guna tol!!!..

tp don't worry jawa nih baek punye...
hohohohohoho...
bgos PR korek lg kje koto yg si toyo 2 wt dlu..biar pdn mke dier..