Friday, November 6, 2009

Perangkap Peperiksaan






15 comments:

macha_sezs said...

Sokong!!!

zahirlunatik said...
This comment has been removed by the author.
zahirlunatik said...

cis!!
ni yg aku kene berhati-hati..
exam da dekat

13247 said...

esok gua ada paper..
gua nk tulis kat kertas jawapan macam ni:

pegi mampos sama exam!(basuh baju yang ajar)

haha!boleh?

yusuf mujahidin ™ said...

peperiksaan 'ala' malaysia

Unknown said...

kepada sesiapa nak ambil exam.. selamat menjawab kertas soalan...

'AQILAH said...

memang macam tuh exam.

X said...

the word 'subjective' is a very dangerous term. it could turn the world in tunggang langgang.

Izzat Jonid said...

i like uolz~

Besi Karat said...

Nasib baik dah melepasi zaman peperiksaan.

Cob Nobbler said...

Seperti robot yang telah diprogramkan maklumat,sekali sekala diuji untuk tidak mengikut manual program.

Lalu robot itu merosakkan diri sendiri - kerana maklumat yang dibenarkan untuk program maklumat tersebut hanya mengikut apa yang dikehendaki oleh pengilang robot.

Maka robot-robot sekalian - untuk keluar dari kilang robot dengan selamat - wajib mengikut manual yang diberikan.Jika tidak - anda akan dihantar ke Reboot Center dan diprogramkan semula sehingga anda akur dengan program sistem.

Kita semua android yang paranoid.Kita takut untuk berfikir.Kita DIAJAR untuk takut berfikir.Melalui apa?

Peperiksaan dan ujian.Dan juga indeks KPI.

Unknown said...

betul ke basuh baju? math x kot,kalo exam bm bi tu, memang la kan,tambah2 kalo yg amek major literature,mcm nak mampus2,

Johan said...

HTTP Error 404!

rilek la,brader..hehehe

Rubah Terbang said...

tulisan u buat sy berfikir...sangat santai tapi penuh mesej

atbk said...

ntahlah basuh baju...

kita hidup dlm era pencapaian manusia perlu dinilai. satu bentuk sistem penilaian terhadap penguasaan ilmu yg standard di mana2 negara di dunia telah direka iaitu peperiksaan (dgrnye yahudi yg cipta sistem ini, ntah la) peperiksaan ialah cara menilai kefahaman pelajar, kebolehan menonjolkan kefahaman, kecekapan mengaplikasikan kefahaman itu dlm penyelesaian masalah, dan menberi pendapat dlm masa yang ditetapkan.

saya percaya peperiksaan akan kekal sbg cara menilai prestasi ilmu utk tempoh yg cukup lama lagi. cuma saya kurang bersetuju peperiksaan dijadikan 'sole-decider' menilai kecerdikan/kebodohan seseorang. kementerian pernah mensyaratkan merit yag tinggi dlm ko-kurikulum utk kemasukan ke ipta, salah satu usaha utk menampilkan bhw markah peperiksaan semata2 tidak boleh berdiri sendiri utk masuk ke menara gading. namun setelah berjaya ke ipt, ramai yang saya jumpa terlalu bijak tetapi tak pandai bergaul/ xpernah bersukan/beraktiviti semasa disekolah masih diterima, dlm masa yg sama kwn2 yang balance kedua2nya terpaksa menduduki stpm. ini menujukkan markah di atas kertas masih penting mengatasi perkara2 lain, sekurang2nya di mata pembuat polisi.

saya kurang bersetuju tiada pandangan yang betul atau salah. jika begini, ayah pin harus dibiarkan terus dgn pendapatnya mengenai kerajaan langit, syiah tidak perlu berselindung/tipu sunat lagi dan kerajaan tidak perlu lagi ditukar2 melalui pilihanraya.

sekadar pendapat
hehe