Sunday, August 30, 2009

Kuliah Agama Ahad

Nama Islam berasal daripada perkataan salam. Salam bermaksud sejahtera dan aman.

Kalau dah sampai nak pijak kepala lembu sebab lembu adalah haiwan suci bagi agama hindu- tu dah membawa kepada perkara yang tidak aman dan sejahtera. Islamkah tindakan itu?



Ingat- apa yang kita perlukan di muka bumi ini ialah sejahtera dan aman. Kerana nama Islam itu sendiri menganjur kepada keamanan dan kesahterajaan.

9 comments:

miss GAZA said...

stuju..
benda2 ginila yg leh jatuhkan maruah ISLAM tu sniri!
xkene gayenya tu..

ikafantasi said...
This comment has been removed by the author.
ikafantasi said...

kadang2 terpikir..mana pegi akal yg Allah kurniakan???

xtakut ke lembu yg sah2 tak berdosa ni mengutuk kita dgn sekutuk2nya di akhirat kelak??

dan jgn lupa...lembu,haiwan yg dikorbankan tiap2 zulhijjah..sekarang dipijak??

Akal Allah bagi kat manusia je..satu2nya ahsani taqwim..sebaik2 kejadian..utk bezakan dgn haiwan..dgn makhluk lain..

tapi sekarang...nmpknya ada yg cuba samakan diri dgn lembu yg x berakal ni..

Nauzubillah..Semoga Allah mengampuni mereka..

balqissy said...

nauzubillah

<< s| tED| >> said...

Lembu juga makhluk Allah..
masyaAllah

nami o fish said...

ni namanya ajaran sesat beb.Ayah Pin nampak terang-terang sesat,bina teko besar.

bila gunakan agama untuk tujuan keganasan,untuk tujuan political mileage,untuk tujuan nak jadi kerajaan negeri,nak jadi kaya - ni pun sesat gak.

PenagihAyamGoreng said...

org2 bodoh. seperti lembu juga. memijak kepala lembu kerana tak mau terima hakikat mereka memiliki kebodohan seperti lembu.

lembu pun tau bikin hal sendiri.

Anonymous said...

Matlamat tidak menghalalkan cara
Plain stupid...

- gOTh -

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum wbt

pkr yg akan terus menghalang penganjuran Islam agama kasih sayang

sedih