Tuesday, June 9, 2009

Soalan untuk PAS

Pasal isu kerajaan perpaduan. Basuh Baju ada beberapa soalan mudah.

1- Kenapa sekarang? Kenapa bukan sebelum 8 Mac 2008?

2- Untuk apa kerajaan perpaduan ini? Untuk siapa?

3- Perpaduan dari segi apa? Orang melayu atau rakyat Malaysia?

4- Kalau perpaduan untuk negara, mengapa PKR dan DAP tidak disertakan sekali?

5- Bukankah PAS adalah parti paling sedikit kerusi di kalangan Pakatan Rakyat. Mengapa PAS?

6- PAS- parti Islam untuk semua atau PAS- parti untuk melayu?

12 comments:

pye:rudz said...

ok, pas!

Anonymous said...

,ok pass'. Sebagai tambahan, cuba anda baca di kedahlanie.blogspot pulak, kot la boleh jadi faktor untuk membuat pertimbangan lain. Saya pun keliru ni. Kata DAP dan PKR dah setuju. Depa pulak kata, bila setujunya? Anda bacalah.

Dari Jalan Kopi said...

alamak. apa punya spoil lah PAS. perpaduan kepala bana apa?

ini dah leceh. kena tenyeh di Perak pun maseh nk perpaduan lagi?

ini mesti masa tadika masok tadika perpaduan.

buatlah apa saja asalkan jangan kerajaan perpaduan.

Blogger Ini Tidak Mahu Dikenali said...

aku syak ada sumthig. harap deme semua bersabar dulu!

Basuh Baju said...

Pye:rudz: Apa yg ok? haha

Anonymous: Apa pandangan saudara mengenai isu ini? wajar atau tidak?

Dari jalan kopi: Kepala hangguk la yg nak perpaduan ni..haha leceh memang leceh..

Blogger: tak payah nak syak2 dah.. memang ada something. Nak jawatan. mana ada ahli politik kat Mas ni yg benar2 ikhlas nak perjuangkan perpaduan sgt.. lagi2 zaman sekarang..

mira amair said...

pas peperiksaan..

reverie said...

Pergi buat research dulu. Baru faham. Try link ini...

http://hanzoushinrei.blog.friendster.com/2008/12/2013-illuminati-blueprint-next-target-malaysia/

Baca dan judge sendiri.

fahmi said...

salam, arap2 adela ahli Pas yg jawab pasal ni utk dorang... tp harapnya ikutla TGNA.. toksah lagi gabung2, kjaan perpaduan ni..

nami o fish said...

aku rasa orang politik ni suka gunakan perasaan rakyat.

macam agama ke,bangsa ke.benda ni sentimen beb.

bila gunakan istilah yang merapu meraban,mulalah lupa satu benda.

Ekonomi.Takde pelan ekonomi nko nak makan apa?makan batu?

Dari Jalan Kopi said...

woit! nami o fish,

batu kurau ke batu talam?

batu kikir jambatan bosi?

batu rakit?

alamak. ini dah leceh brader!!
perasaan dipermainkan bolih naek marah.

mamai said...

PAS....hmmm aku juga ahli PAS kekadang aku pun tak tau yang mana satu nak ikut last aku ikut diri aku..

OK PAS said...

Hidup PAS!

Pegi mampos basuh baju.