Friday, April 10, 2009

Apabila Politkus berkata lagi

Basuh Baju masih tidak mahu ketawa pada hari ini. Sebenarnya Basuh Baju berasa sedih kerana Khairy tidak dipilih menjadi menteri Pertanian. Basuh Baju baru bercita-cita ingin mendapatkan kontrak mengeksport ubi ke Maghribi.

Jadi Basuh Baju telah mengutip beberapa kata-kata politikus mengenai kabinet baru bermuka lama ini.

Selamat Membaca.

" Kasihan Mukhriz kena balik. Dia baru sampai Jepun ke Disneyland." Siti Hasmah ketika ditanya perlantikan Mukhriz. (Nota: Mukhriz tidak bersama dengan Khir Toyo ke sana.)

" Ini bukan masalah bagi saya malah saya sedia dikritik pengguna." Ismail Sabri yang menjadi menteri hal ehwal pengguna.

" UMNO Perlis kecewa. Negeri yang kalah teruk ada menteri. Perlis tidak ada satu pun." Shahidan Kassim merupakan Pengerusi UMNO Perlis. Perlis merupakan negeri yang cemerlang dalam PRU.

" Saya dah berniaga dekat 30 tahun. Nampaknya saya terpaksa serahkan bisnes kepada bini. " Raja Nong Chik. Muka baru yang dilantik menjadi menteri wilayah persekutuan.

" Saya dapat tahu pun masa tengah beri ucapan. Tiba-tiba dapat panggilan." Ong Tee Keat. Ketika itu beliau sedang memberi ucapan kepada golongan belia.

" Kabinet ni macam pasukan bola. Tempatnya terhad. Hanya terbaik dipilih untuk main." Adnan Yaakob memberi komen.

" Isteri saya akan masak laksa lebih sedap berbanding biasa." Ahad Zahid berkata mengenai perlantikannya sebagai menteri pertahanan.

" Saya tak sangka. Hati saya tersentuh kerana PM mempercayai saya." Anifah Aman. Merupakan menteri luar yang baru.

" Mungkin bercuti sekejap. Nak kena fikir masa depan dan karier." Ahmad Zin. Bekas menteri kerja raya yang digugurkan dari kabinet.

" Saya tak perlu komen. Saya dah berkhidmat dengan 3 PM. Patutnya minta komen dari menteri baru." Nazri Aziz. Menteri yang uruskan hal undang-undang dan kehakiman.

" Politik macam bola sepak. Ada pertahanan, ada penyerang. Portfolio saya macam penyeranglah sebab kena berhubung dengan golongan muda." Shabbery Chik yang baru dilantik menjadi menteri belia dan sukan. Harap-harap lepas ni makin ramai belia yang nak berdebat.

4 comments:

Cob Nobbler said...

Kepada Shabery Cheek dan Adnan Yaakob;

guna taktik apa?4-3-3?5-3-2?
Winger?Right back?

Siapa yang jadi striker?

Hanggokan said...

kahkahkah...!
woi,aku nak join main bola gak oi!
kahkahkah!!!

Khazinatul Asrar said...

Aku xsokong KJ jadi menteri pertanian..
nasib baek xjadik..fuh~

Basuh Baju said...

kesain chong wei xdpt masuk kabinet..haha

aku rasa dia guna taktik 8-1-1.. semua bertahan dgn serangan pakatan..hahaha